facebook satış takibi

Franchise Organizasyon Şirketi Kurarken KOSGEB desteği alınabilir mi?

Kosgeb’den Organizasyon Firmalarına Destek

Organizasyon işi yapmak isteyen girişimciler için kosgeb destekleri devam etmekte. Düğün, davet, sünnet, açılış ve bunun gibi etkinlik organizasyon firması kurmak isteyen girişimciler için kosgeb destekleri devam etmekte. Biz firma olarak girişimcilere franchise bayilik vermekteyiz ve bu Franchise  bedelinin bir kısmını KOSGEB’den geri ödemesiz karşılayabilme şansı var. Firmamız franchise verirken tüm bu KOSGEB hibe ve destekleri hakkında da bilgileri bir sunum halinde girişimcilere sunmaktadır. Firma kurmayı düşünen kişiler franchise alarak daha hızlı ilerleyebilir ve daha başarılı olabilir.

Organizasyon sektörü gittikçe büyüyen ve büyüdükçe güçlü firmaları içinde barındıran bir sektör haline gelmiştir, artık küçük işletmelerin sektörde büyüyebilmesi çok güçtür. Küçük birikimlerle veya kredi ile organizasyon firması kurmak yerine güçlü bir depoya ve tecrübeye sahip firmalardan franchise bayilik almak çok daha doğrudur.
Organizasyon yaparken girişimcilerin üç enstrümana ihtiyacı vardır. Müşteri, organizasyon yapabilme yetkinliği ve organizasyonu yapabilmek için ürün ve ekonomik güç. Eğer sizde bir organizasyon firması kuracaksanız öncelikle müşteri bulmak ve bu müşteriye organizasyonunu en güzel şekilde yapabileceğinizi ispatlamak zorundasınız. Müşteriler zaman içerisinde tecrübe kazanmış, bilgili, eğitimli ve güvenebileceği, işi yapabileceğine inandığı kişilere ve firmalara organizasyonlarını yaptırmak isterler.

Müşteriler işi vermek için detaylı sunumlar, demolar görmek ister. Hatta depoyu gezip kullanılacak ürünleri bizzat incelemek ister. Böyle durumlarda eğer bir deponuz yoksa yada demo hazırlayacak ürünleriniz yoksa müşteriyi kaybetme noktasına gelirsiniz.  Müşteriyi elde tutmak için iyi bir şovruma ve ciddi bir şirkete ihtiyacınız vardır. Müşteriyi ikna ettikten sonra sıra gelir işin yapılmasına, işin yapılması kulakdan dolma haberler ile yapıldığında başarısız olur ve müşterinin düğün organizasyonu mahfolur. Böyle durumlara düşmemek için iyi bir eğitimden geçmek ve tecrübe kazanmak gerekir. İnternetten araştırarak bir düğün daveti hazırlanmasını öğrenmek pek mümkün değildir. Çiftlerin bu özel ve en önemli gününü üzgün, mutsuz geçirmelerine sebep olup bir ömür boyu sizi anmalarını istemezseniz tabi. Kendi ekibini kurmak ve kendi deposunu oluşturmak için neler gereklidir.

Organizasyon Deposu Kurmanın Maliyeti?

Bazı firmalar kendilerine küçük depolar yaparak bazı ürünlere yatırım yaparlar. Bazı yeni kurulan firmalar sadece düğün organizasyonu üzerine çalışmak istediğinden bahseder ve düğün üzerine kendisine bir depo kurar. Bu depoda ihtiyacı olan ürünleri barındırır ve organizasyonlarda kullanır.
Bunu biraz örneklemek gerekirse ne kadar bütçeye ihtiyaç var ya da kaç metrekare depoya ihtiyaç var işte bunları şöyle özetleyebiliriz. Kişiler ya da firmalar 400 kişilik basit bir düğün organizasyonu için gereken ürünleri satın alırlar. 400 kişilik bir düğün organizasyonu için gereken ürünleri sıraladığımızda aşağıdaki liste ile karşılaşırız.


400 Adet Plastik Sandalye 20 TL 8,000 TL
400 Adet Beyaz Sandalye Kılıfı 15 TL 6,000 TL
400 Adet Mor Sandalye Kuşağı 7 TL 3,200 TL
40 Adet On kişilik Masa 200 TL 8,000 TL
40 Adet Masa Şamdanı 100 TL 4,000 TL
40 Adet Masa Örtüsü 60 TL 2,400 TL
40 Adet Yapay Şamdan Çiçeği 75 TL 3,000 TL
400 Adet Supla, 6 TL 2,400 TL
1 Nikah Masası Takımı, 3,000 TL 3,000 TL
10 Ayaklı Gelin Yolu, 150 TL 1,500 TL
10 Gelin Yolu Çiçeği 100 TL 1,000 TL
1 Kapı Giriş Takı 2,000 TL 2,000 TL
1 Kapı Takı Çiçeği 1,000 TL 1,000 TL
YAKLAŞIK TOPLAM TUTAR 45,500 TL
 
Firma bu yanlış yatırıma girerek en kısa zamanda iflas etmeyi göze almış demektir. Yaklaşık olarak 45,000 TL  – 50.000 TL yatırım yaparak organizasyon firması kuranlar bu paraları boşa gidecek ve çöp olacaktır. Ciddi bir düğün organizasyon firması deposu kurmak için en az 1 Milyon dolar gibi bir paraya ihtiyaç vardır. Bu depoda tiffany sandalyenin en az beş rengi ( beyaz, siyah, gümüş, altın, karışık renkli ) Napolyon sandalyenin en az beş rengi, ( eskitme, beyaz, siyah, gümüş, altın, şeffaf )  lake yemek masaların, kokteyl masalarının en az beş çeşidi ve iki rengi ( siyah ve beyaz )( yuvarlak lake masa, beyaz lake masa, s masa, oval masa, sonsuzluk masası, dikdörtgen lake masa) En az beş çeşit nikah masa takımı, en az 1,000 adet şamdan, en az 500 çeşit cam vazo, objeler, yapay çiçek modelleri, gazebolar, gelin yolu modelleri, sahne, podyum, kürsüler, zemin kaplamalar, kapı giriş takları, masa örtülerinden en az on renk, sandalye süsleme kılıfları, süsleme tülleri, binlerce suplalar ve daha neler neler. Yazmakla bitmez.

Bazen yeni kurulan organizasyon firmaları aldıkları tüm ürünleri defalarca kullanıp tüm kazançlarının kar olacağını hayal edebilirler. Genellikle firmalar depo kiralarını, depodaki ve organizasyondaki zayiatları, kırık kayıpları, ürünlerin götürülürken kullanılan araçların nakliye bedellerini, taşımada kullanılan hamaliye ücretlerini, depo stopaj bedellerini, ürünlerin geri geldiğinde temizlik ve bakım giderlerini, deponun elektrik, su giderlerini, depoda çalışan personelin maaşını, sgk giderleri ve bunun gibi birçok gideri hesaplamaya katmazlar ve yıl sonunda zarar ederler.

Yatırımın yapılması her zaman için doğrudur fakat doğru yatırım para kazandırır.  Firmanın neden yanlış yatırım yaptığını ve neden iflas etme ihtimali olduğundan biraz daha bahsetmek gerekirse aşağıdaki sebepleri sıralayabiliriz.

1.       Almış olduğu 400 kişilik organizasyon ürünlerine güvenerek iş alan firmanın karşısına 500 kişilik bir düğün çıkma ihtimalide olacaktır. Böyle bir durumda 100 kişilik ürün eksik olacak ve bu ürünleri tamamlamak için yine yatırım yapmak zorunda kalacaktır.

2.       Almış olduğu düğün organizasyonu işinde kişi sayısındaki artış sonra kı böyle bir yatırıma girmeye bütçesi olan firma yatırıma girecek fakat aynı tonda kumaşları bulamama veya aynı şamdanı kısa süre içerisinde imal ettirememe gibi problemler yaşayacak ve yetiştiremeyebilecektir.

3.       Gelen müşteri o rengi beğenmeyip başka bir renk isteyebilecektir. Bu sıkça karşılaşılan bir sorundur. Müşteri sürekli yeni seçenekler görmek ister tek tip ürün dayatmasını kabul etmez. Yeni seçenekler, farklı renkler, farklı modeller ile demolar hazırlanmasını ister.

4.       Gelen müşteri şamdan ve çiçek modelini beğenmeyip başka bir model isteyebilecektir. Örneğin siz altın rengi şamdan aldınız fakat müşteriniz beyaz yada gümüş rengi konsept süsleme istemektedir. Bu şamdanların tekrardan boyanması yada o renk için yeni bir yatırıma gidilmesi gerekmektedir. Müşteri eğer modelini değiştirmenizi isterse daha büyük sıkıntıdır boya ile kurtulamayıp yeni bir modele girmek zorunda kalırsınız.

5.       Yeni kurulan firma tüm bu ürünleri koymak için bir depo tutmak zorunda kalacak ve ortalama 1,000 TL gibi ek depo gideri ve 200 TL gibi bir stopaj maliyetine katlanmak zorunda kalacaktır.  Bu da yıllık olarak 14,400 TL gibi bir bedele mal olacak ve yıl sonunda birkaç düğünden  kazanmış olduğu parayı da kiraya ödemek zorunda kalacaktır.

Yanlış yatırım yapan organizasyon firması almış olduğu ürünleri deposunda barındıracak ve müşteri bekleyecektir gelen müşteri tek çeşit şamdanı, tek çeşit süsleme modelini, tek renk masa örtüsünü görünce beğenmeyecek ve işi firmaya vermeyecektir. Organizasyon firması kuran kişi krem masa örtüsü almış olabilir müşteri beyaz tercih edebilir o zaman tekrar yatırım yapıp beyaz masa örtüsü de almak zorunda kalacaktır. Sektörde piyasada satılan yaklaşık olarak 150 çeşit şamdan bulunmaktadır. Tek bir şamdan modeli ile başarılı olabilmek pek mümkün değildir. Alınan ürünlerin çok çabuk modası geçtiğinden gelinler ürünleri beğenmemekte ve sürekli yeni model talep etmektedir. Yatırılan bedel karşılığında daha ürünler parasını çıkartmadan modası geçmekte ve çöp olmaktadır.

İşte bu yukarıda anlatılan detaylar doğrultusunda en iyisi güçlü bir depoya sahip olan organizasyon firmasından Franchise almak ve onun deposunu kendi deposu gibi kullanıp müşterilerini kurumsal bir yapıda olan firma ile yürütmektir.

Müşteriyi Bulmak Yeterli mi?
Eğlence organizasyon firması olarak franchiselerimizden istediğimiz üç ayaktan oluşan etkinlik hazırlığının sadece tek ayağını çözmeleri. Franchise organizasyon firması müşteriyi bulduktan sonra, organizasyonun yapılması, işin takibi, ürünlerin temini ve etkinliğin organize edilmesi genel merkez tarafından yapılmaktadır. Franchise şube sadece müşteri bulma yönünde çalışmalar yapmalı ve bulmuş olduğu müşterilerine organizasyonu satmalıdır. Franchise şube, elinde bulunan albümlerden, web sitesinden ve şovrumundan tüm ürünleri müşterilerine göstermek ve demo hazırlatabilmektedir. Eğer isterse müşteriyi alıp genel merkeze getirerek depoyu gezdirebilmekte ve tüm ürünleri gösterebilmektedir.

Cüzzi bir Franchise bedeli karşılığında 4,000 metrekarelik Türkiye’nin en büyük organizasyon deposuna iş ortağı olmakta ve şube olarak açılan franchise organizasyon firmasının tüm ürünlerini firmadan tedarik edebilmektedir. Firmanın tüm imkanlarını kullanabilmekte ve bilinir bir markanın yapmış olduğu işleri yapabilmektedir.
 
Sektörde 20 yıllık organizasyon tecrübesine sahip olan Eğlence Organizasyon firmasının vermiş olduğu eğitimi alarak işini daha profesyonel yapabilen Franchise Şube aynı zamanda aklına takılan tüm soruları genel merkezi anında arayarak cevaplayabilme lüksüne de sahiptir.  Franchise şube gerek gördüğünde müşteri ile toplantılarına genel merkezden satış konusunda yetkili bir kişiyi alarak birlikte toplantılara katılabilme şansına da sahiptir.
 
Organizasyon setöründe hizmet veren firmalar sadece düğün yapmayıp bunun yanında davet, açılış, fuar, lansman, doğum günü gibi farklı organizasyonlarda yapmaktadır. Sezonda etkin ve yoğun olarak  

Çalışan organizasyon firmaları sezon dışında pasif olarak günlerini geçirdiğinden dolayı sezonu iyi değerlendirmek için yaz sezonu süresince önemli işler almak zorundadır. Alınan önemli işleri hakkıyla yapabilmek çok önemlidir. Bazı firmalar işi alıp hakkıyla yapamadığı için sektörde karalanır ve iş yapamaz hale gelir. İş almak ne kadar zorsa işi yapmakta aynı zorluktadır. 500 kişilik bir düğün organizasyonun tam anlamıyla yapılması ciddi, disiplinli çalışan ekip işidir. Bazen yeni kurulan firmalar böyle düğünleri ailecek toplanıp organizasyonu yapabileceklerini düşünürler, kardeşler, kuzenler toplanır ve bir düğün organize edilmeye çalışılır. Bu ilk başta kulağa hoş gelebilir fakat bu işin ne kadar yorucu ve ne kadar zor olduğunu zaman içerisinde gören aile fertleri pes edeceklerdir. Bu iş ancak işin profesyonellerince yapılabilmektedir.
 
 
Yıl içerisinde alınan organizasyonların ön hazırlığı, tasarlanması, hazırlanması ve hazırlıkların bitiminden sonra organizasyonun gerçekleşmesi ve bittikten sonra tekrar alanın boşaltılıp tüm ürünlerin depolanması, yerlerine yerleştirilmesi, bakımlarının yapılması demek bir organizasyonun a’dan z’ye planlanması demektir. Yetkin firmalar tecrübeleri doğrultusunda bu işlemleri kolaylıkla yaparlar fakat yeni işe başlayan firmalar tedarikçilerini doğru seçmeli ve doğru kişiler ile çalışmaları sayesinde bu işlerin yükünü biraz azaltabilirler. İşin alınmasından ziyade işin hazırlanması, işin hazırlanmasından ziyade işin yapılması, işin yapılmasından ziyade alanın tekrar eski haline getirilmesi, ürünlerin toplanması ve depolanması her biri birbirinden farklı incelikler ve zorluklar içermektedir.  Bazen art arda gelen iki düğün organizasyonundaki iki farklı konseptin organize edilmesi haftalar sürebilmektedir.
 
Sonuç olarak bakıldığında her zaman güvenilir, büyük bir organizasyon firmasının yanında yer almak fayda getirecektir. Firmanın hem bilgisini, hem tecrübesini hem bilinirliğini hem de deposunu kullanarak daha büyük, daha organize işler alınabilir ve yapılabilir.
 
Eğlence Organizasyonu firması olarak Franchise almak isteyen kişilere veya firmalara organizasyon işinin inceliklerini, alabilecekleri destekleri ve diğer tüm konuları anlatıp işe öyle girmeleri konusunda eğitimler, stajlar verilmektedir.
 
Sizde bir Franchise Organizasyon Şirketi kurmak istiyorsanız bizimle iletişime geçmenizde fayda var. Hemen 444 6 892 numaralı telefonu arayarak randevu alabilir, depoları ve departmanları gezebilir ve daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
 
Sevgi ve Saygılarımla,
Gültekin Tepe