facebook satış takibi

Facebook Yorum Reklamcılığı

Yorum Reklamcılığı
Sosyal medyanın gelişmesi ile birlikte sosyal medya reklamcılığı da aynı doğrultuda hız kesmeden reklam pastasından payını almayı başarıyor. Yapılan araştırmalarda milyonlarca internet kullanıcısının büyük kısmının sosyal ağlara üye olduğundan pek bahsetmeme gerek yok.  Dünyanın birçok ülkesinde sosyal ağlara üye olanlar resim, video paylaşıp paylaştıkları resimlere yorumlar yapıyorlar. Sayısız tweet atıp, sayısız duvar yazıları yazıyorlar.

Son zamanlarda pazarlama, markalaşma seminerlerinde platformlarda ve üniversitelerde sık sık duyduğumuz sosyal medyada var olmanız şart. Gelecekte sosyal medyada çok farklı şeyler olacak çok gelişecek gibi gelişmeleri zaten hepimiz yakından takip ediyoruz.
Bu bilgiler doğrultusunda özellikle facebook a uygun yeni bir reklam geliştirilebilinir.

FACEBOOK YORUM REKLAMCILIĞI
Reklam ister yazılı basında olsun, ister görüntülü basında olsun isterse sosyal medya da olsun reklam reklamdır. Önemli olan reklamı göstermeden hayatın içine katabilmektir. Reklamı reklam gibi değil bir oyun gibi, bir film gibi, bir haber gibi sunabilmektir.  İşte facebookta  sağ bölümde çıkan reklamlar tüm kullanıcıların bildiği reklam alanında bulunan reklamlardır.  Herkes bu alanın reklam alanı olduğunu bilir.

Marka firmaların son zamanlarda en önemsediği sosyal medyada beğenilmek, kurulmuş olan profili binlerce insanın takipçisi olmasıdır. Apaçık belli ki bazı müşterilerin internette geçirdikleri zamanlarının büyük kısmını facebookta geçirdikleri ve bu müşteriye ulaşmanın da ancak sosyal medyadan geçtiğini gördüklerindendir.
Benim işte burada bahsedeceğim yorum reklamcılığı hayatın tam ortasında facebook kullanıcılarının paylaştığı resimlerde, videolarda, duvar yazılarında olacak. Peki bu nasıl başarılacak.

Yorum reklamcılığı ekibi facebook üzerinden funlarını toplayacaklardır. Bu funlar belli bir sayıya geldikten sonra beğenen kişilerse fanlarının, hesap açılmış ise arkadaşlarının kendi profillerinde paylaşmış olduğu resim, video, karikatür ve duvar yazılarına marka değeri taşıyan, markayı anımsatan kulağa hoş gelecek yorumlar yazacaktır. Bu yorumlar resim, video veya duvar yazılarına başka yorum yapmış kişilere otomatik olarak mail ile gidecek ve bu yorumdan üçüncü kişilerde haberdar olacaklardır. Ayrıca resmi görmek için ziyaret eden eş dost bu yorumları okuyacaktır.

Burada ilk akla gelen bu ahlaklımıdır. Çünkü daha önce hiç tanımadığınız, bilmediğiniz kişilerin paylaşmış olduğu resimlere firmanızın markasını anımsatan yorumlar yazıyorsunuz.
Tabi ki ahlaklı bir reklam anlayışıdır. Belki siz o kişiyi bilmiyor ve tanımıyor olabilirsiniz bu mümkün. Ama o kişi sizin markanızı biliyor, sizin markanızı beğenmiş, hatta ve hatta sizin markanızın açmış olduğu profile üye olmuş. Sizin onu tanıyıp tanımadığınız önemli değil o sizi ( markanızı) tanıyor ve sizin yapacağınız hoş ahlaklı yorumlar elbette ki hoşuna gidecektir. Eğer hoşuna gitmez ise zaten bir fare hareketi ile yorumu silebilme hakkına sahiptir.
 
 
Facebook  Yorum Reklamcılığını birkaç başlık altında incelemek istiyorum.
·         Resim Yorum Reklamcılığı
o   Resme Yönelik Yorum Reklamcılığı
o   Slogana Yönelik Resim Yorumu Reklamcılığı
·         Video Yorum Reklamcılığı
·         Duvar Yazıları Yorumu Reklamcılığı
·         Doğum Günü Kutlama Mesajları Reklamcılığı
·         Oyun Sonuçlarına Yorum Reklamcılığı


Resim Yorum Reklamcılığı
Resme Yönelik Yorum Reklamcılığı
 \"\"
Resim 2 - A

SLOGAN 1 : 2012 FİFA Resmi İçeceği sizi de serinletir.
·         Her türlü spor aktivitesinin geçtiği resimler ve videolar.

SLOGAN 2 : Burada sizi daha da mutlu edecek bir şey eksik.
·         Çocuk ve Yetişkin doğum günü resimleri.
·         Yılbaşı, Düğün, Toplu İftar Yemekleri Resimleri
·         Sohbet resimleri

SLOGAN 3 : Buzz gibi bir şey içek nasıl olur.
·         Plaj resimleri
·         Piknik resimleri
·         Konser Resimleri
·         Sinema Resimleri
 
Video Yorum Reklamcılığı
Facebook ta sizlerin de bildiği gibi binlerce video paylaşımı olmakta. Bu videoları iyi inceleyip markamıza uygun yapılabilecek yorumlar var ise bu yorumları yaparak Video Yorum Reklamcılğı yapabiliriz.

Duvar Yazıları Yorumu Reklamcılığı
Üyelerin profillerinde kullandıkları sık değiştirdikleri günlük duvar yazılarına marka yorumu katılarak daha neşeli, daha verimli sonuçlar alınılabilinir Bunlara uygun birkaç yorum aşağıda görebilirsiniz.
 
Bu gün hava çok soğuk...
Tam sinema havası. Merakla beklenen MATRİX 3 bu gün vizyona girdi. CİNEBONUS
 
 
Canım Sıkılıyor....
İyi bir tatil yapabilsem diyorsanız Erken Rezervasyon ile hem %50 indirimden faydalanın hem de şimdiden motive olun. TATİL SEPETİ
 
Doğum Günü Kutlama Mesajları Reklamcılığı
Firmalar facebook üyelerinin doğum günlerini firma adlarını kullanarak hoş metinler ile kutlayabilirler.
 
Oyun Sonuçlarına Yorum Reklamcılığı
Firmalar üyelerinin oynamış olduğu oyunların başarı sonuçlarını sayfalarında paylaştığında başarı dilekleri arz eden yorumlar ile birlikte firma başarılarını bağdaştırabilecekleri yorum metinleri kullanabilirler.
 
Yorum Reklamcılığının Geleceği
Youtube’da binlerce kişinin izlediği filmlere yorum reklamcılığı ve twitter yorum reklamcılığı çalışmalarımı sürdürmekteyim.
  
 
Adı geçen firmalar ve markalar ile herhangi bir görüşme sağlanmamıştır. Hepsi örnek amaçlıdır.
 
Sosyal Medya Reklamcılığı
Sosyal Medya Reklamları
Sosyel Medya Reklam Çeşitleri 
Sosyal Medya Reklam Alternatifleri 


 
Gültekin Tepe
Doktora Öğrencisi
0532 432 00 89


Diğer Makalelerden Seçmeler
 
Düğünde Gelinden Başka hiçbir kadın eyaz giymeye cesaret edemez... : http://www.eglenceorganizasyonu.com.tr/haber_detay/30/beyaz-duvak-gultekin-tepe-makalesi.html
 
Düğün Gününün Tadını Çıkartmaya Bakın : http://www.eglenceorganizasyonu.com.tr/haber_detay/40/dugun-gununun-tadini-cikartmaya-bakin.html
 
Düğün Organizasyonlarında Dikkat Edilecek Hususlar : http://www.eglenceorganizasyonu.com.tr/haber_detay/39/dugun-organizasyonlarinda-dikkat-edilecek-hususlar.html
 
Gültekin Tepe ve Eğlence Organizasyonu Hakkında Daha fazla Bilgi ve Telefon :   http://www.eglenceorganizasyonu.com.tr/hakkimizda.html