facebook satış takibi

Organizasyon Şirketi Kurmayı Düşünen Girişimcilerin Başarılı Olabilmeleri için Sahip Olmaları Gereken Özelliklerden Bazıları


Organizasyon Şirketi Kurmayı Düşünen Girişimcilerin Başarılı Olabilmeleri için Sahip Olması Gereken Özelliklerden Bazıları



Günümüzde birçok sektörde birçok firma kuruluyor ve kısa bir süre sonra kapanıyor. Her yıl yüzlerce kurulan şirkete karşın bir o kadarı da kapanıyor. Bu kapanan şirketlerin arasında tabi organizasyon şirketleri de bulunmakta.  Özellikle organizasyon şirketi kurucularının bazı özelliklere sahip olması gerektiği kanaatindeyim. Bu özellikler iyi bir firma olmak isteyen girişimciler için gereklidir. Eğer standart bir firma kurup günü kurtarmak yada rölantide gitmek isteyen firmalar için bu özelliklerin hepsine sahip olunması gerekmeyebilir.
Kurulan şirket her ne olursa olsun öncelikle yapılacak işi  severek yapması ve doğru zamanda yapması gerekmekte. Tabi ki bunlar yetmeyecektir sürekli gelişim, eğitim, inovasyon, sürdürülebilirlik ve mücadele ile bunu pekiştirmesi kaçınılmazdır.  Aşağıda da inceleyeceğiniz gibi birkaç başlık altında organizasyon firması kurucusunun sahip olması gereken özelliklerden bahsedeceğim. Bu başlıkların detaylarını incelediğinizde neden gerekli olduğunu daha iyi anlayacaksınız. Bu yazılanlar sadece birer görüş eksikleri zaman içerisinde tamamlamaya çalışacağım.



 
-          Sanatsal Bakış Açısı
-          Genel Kültür
-          Özgünlük Yaratabilme Becerisi
-          Zamanı Kullanabilme Yeteneği
-          Kriz Yönetebilme Yeteneği
-          Örgütsel Davranış Yöntemleri
-          İyi bir Diksiyon
-          Stres Yönetimi Becerisi
-          Plan, Planlama, Programlama Yeteneği
-          Pazarlama Yeteneği
-          Halkla ilişkiler Yeteneği
-          Zindelik
-          El yatkınlığı
-          Pratik Zekâ
-          Öngörebilme Yeteneği
 
Sanatsal Bakış Açısı
Organizasyon sektörü düğün, davet, açılış, lansman, konser gibi birçok farklı organizasyon çeşidini içermektedir bu yüzden girişimcinin organizasyon işinde sanatsal bir bakışı olmalıdır. Bir konser organize edeceği zaman bu organizasyonda kullanılacak sanatçı seçimi, hangi kültüre uygun olduğu, müşterilerine sunarken sanatçı ve yaptığı müzik hakkında bilgi gerekmektedir. En basit bir örnek ile Organizatör kişi bir düğün organizasyonuna istenilen x sanatçısı gerçekten de o davet için uygun olup olmadığı hakkında bir bilgiye sahip olmalıdır. Sanatsal bakış açısı ile yapacağı bu düğün organizasyonunun konseptini belirlemeli ve müşterisine bunu sunabilmelidir.   
 


Özgünlük Yaratabilme Becerisi
Birbirini tekrarlayan birçok iş gibi organizasyon sektöründe de aynı işler yapılıyor gibi gözükebilir. Ama müşterilere ne kadar özgün konseptler sunarsanız müşteri o derece memnun olacak ve tercihlerini sizden yana yapacaktır. Sürekli taklit ile belli bir süre sonra kilitlenme yaşayabilir. Ana ürünler üzerinden gidilip sonuçta özgün bir organizasyon yaratabilirsiniz. Şöyle ki bir çocuk doğum günü organizasyonunda kullanılan küçük çocuk sandalyeleri ve masaları bambaşka bir süsleme ile bir konsepte bürünebilir ve herkesin kullandığı bu ürün müşterinin gözüne başka türlü gözükebilir.
 
 
Zamanı Kullanabilme Yeteneği
Organizasyon işlerinde zaman çok önemlidir. Genellikle müşteri için bir kez ve ilk kez olan organizasyonu sizin derlemeniz uzun zaman alacaktır. Bu uzun zamanı çok iyi değerlendirmeniz gerekmektedir. Karşınıza çıkabilecek aksiliklere ve krizlere karşı hazırlıklı olmalı onlar içinde zamanlama yapmalısınız. Özellikle büyükşehirlerde yaşanan aksiliklerin büyük bölümü trafikten kaynaklanmaktadır. Birçok çalışan işine zamanında gidememektedir, birkaç saat gecikebilir. Organizasyon işlerinde bu pek mümkün değildir. Basit bir açılış dükkan açılış organizasyonu belediye başkanı veya devlet erkanından bir kişi tarafından açılacaksa açılış saati belirlenmişse tam o saatten en az iki, üç saat önce tüm hazırlıkların bitmiş olması gerekmektedir.  Çünkü organizasyonlarda gecikmeler kabul edilemez.   Erken saate bile alınabilinir. Zaman kullanabilme yeteneği zamanın nasıl kullanılacağının bilinmesi ve herhangi bir gecikme yada aksilik durumunda zamanın nasıl kullanılacağının bilinmesi biraz da tecrübeye dayanmaktadır. Kriz anında zamanın kullanılması ve örgüt içinde yönlendirmelerde zamanın kullanılması üzerine detaylı bilgiler vermemiz gerekir.
 
 
Kriz Yönetebilme Yeteneği
Organizasyon demek kriz demektir. Organizasyonların hazırlık aşamasında sürekli sorunlar ile karşılaşılır. Bazen tedarikçilerden kaynaklanan sorunlar, bazen insan gücünden kaynaklanan sorunlardan bazen de örgütsel yapı ile ilgili yaşanan sorunlardan dolayı krizler çıkar. Çıkan bu krizlerin doğru yönetilmesi çok önemlidir. Günümüzde en büyük yanlı kriz çıktığında tüm ekip krizin meden çıktığına odaklanmakta ve zamanı doğru kullanmayıp zaman kaybetmektedir. Bu zaman kaybı ile ikinci bir krize davetiye çıkartmaktadır. Bazen de krizin çıkması üzerine krizin çıkış sebepleri üzerine yoğunlaşıp insan gücüne yüklenmekte ve örgüt içinde daha büyük bir kriz yaratmaktadır. Bence organizasyon işlerinde kriz yönetme tekniklerinden en önemlisi krizi nasıl çözeceğinize odaklanmaktır. Her zaman plan yaparken bir B planı olmasına önem göstermeli ve kriz anında soğuk kanlı davranarak B planını faaliyete geçirmelisiniz. 




Örgütsel Davranış Yöntemleri
Organizasyon işlerinde örgüt çok önemlidir. Uykusuz geçen geceler, yorgun ve bitkin vücutlar, stres ve düzensiz yemek ekibin davranışlarını değiştirebilir ve bazen yanılş kararlar alıp, sorunlar çıkartarak işleri çıkmaza sokabilirler. Aynı sorunları yaşayan organizatörde yönetim şeklinde yanlışlıklar yaparak ekibin motivasyonunu düşürebilir ve örgüt içinde yaşanan çatışmalara yanlış müdahalelerde bulunabilir. Bunların yaşanmaması için örgütsel davranış yöntemleri hakkın ciddi bir birikime ve bilgiye sahip olması gerekmektedir.
 

Diksiyon Becerisi, Anlaşılabilirlik
Müşteri ile konuşurken bilgisini yansıtabilmesi için iyi ve akıcı bir dile sahip olmalıdır. Göz teması ile ekibe istediklerini anlatabilen, konuşması ile müşteriyi yapılacak organizasyon hakkında hayal kurdurabilen yeri geldiğinde mikrofonu alıp birkaç söz söyleyebilen kişidir organizatör. Güçlü kelime hazinesi, uluslararası organizasyonlardan örnekler sunabilecek, araştırabilecek ve bunları telaffuz edebilecek bilgi beceriye ihtiyaç vardır. Bu yüzden organizasyon işini yapmak isteyen kişilerin diksiyonunun düzgün olması çok önemlidir.
 

Stres Yönetimi Becerisi
Her bir müşterinin işi önemli ve bir o kadar da streslidir. Özel günleri organize etmek çok kolay bir iş olmadığından dolayı müşteri genellikle organizatörün profesyonelliğini bilemeyebilir bu yüzden sahip olduğu stersi organizatöre yansıtır. Organizatörün stres yönetimini iyi bilmesi gerekmektedir. İşin stresli olması, zamanla yarışılır olması ve uzun bir çalışmanın ardında kısacık bir program ile sonuca varılması işi daha da zorlaştırmaktadır. Organizatör kişi hem kendi sters yönetimini hem de örgütün sters yönetimini başarabilecek kabiliyete sahip olmalıdır. Yeri geldiğinde müşterisinin de stresini almak zorundadır. Sakinliğini korumalı ve sağlığına dikkat etmelidir. Meslektaşlarımızdan birçoğunun yaşadıkları stresden dolayı mide rahatsızlığı ve kalp rahatsızlığı geçirdiği bir gerçektir. Her bir müşterinin en önemli günün organize etmek organizatörlerin omuzunda büyük bir yük yüklemektedir. Bu yükten kurtulmanın yolu sakin bir tarz ve doğru yapılanma ile stresten uzaklaşmaktır.
 

Plan, Planlama, Program
Her bir organizasyon masada başlar ve masada biter. Doğru planlanmamış bir organizasyonun problemsiz geçmesi beklenemez. Plan yapılmamış bir organizasyonun gerçekleşmesi ise mümkün değildir. Önemli bar atasözü bunu daha da netleştirecektir. Eisenhower'ın  “Plan hiçbir şeydir, planlama her şeydir “ sözünden bizlerde kendimize bir şeyler katabiliriz. Siz planınızı yapın elinizde bir plan olsun ama duruma göre işin gidişatına göre bu planda değişiklikler yapabilirsiniz. Planlama yapabilme becerinizin olması gerekmektedir. Eğer herhangi bir planınız yoksa planlama yapamazsınız. Eğer bir programınız yoksa büyük bir kargaşa içine düşersiniz.
 
    
Pazarlama Yeteneği
Her işte olduğu gibi organizasyon sektöründe de pazarlama çok önemlidir. Pazarlamayı satış olarak anlamamak gerekir. Satış başka şeydir pazarlama başka. Kurmuş olduğunuz firmanızın doğru yerde konumlandırılması ve doğru pazarlama teknikleri ile başarıya ulaşabileceğini unutmamanız gerekmektedir. Müşteri portföyünüze göre yada seçmiş olduğunuz müşteri hedef kitlenize göre işletmenizi konumlandırmanız gerekmektedir.
 
Halkla ilişkiler Yeteneği
Günümüzde kar amacı güden işletmeler sadece kar ile büyüyememektedir. Bunun dışında bambaşka çalışmalar da yapmak zorundadır. Marka çalışmaları, ürün geliştirme, tutundurma faliyetleri gibi farklı çalışmaların yanında işletmenin gelişebilmesi ve büyüyebilmesi için sadece kar etmesi yetmeyecektir. Marka bilinirliği ve bunun gibi halkla ilişkilerin çalışmaları önemlidir. Bu yüzden işletmenin gelişebilmesi ve sürdürülebilir olabilmesi için halkla ilişkilere önem verilmelidir. Bazen harcadığınız yüzbinlerce lira reklam parası hiçbir işe yaramayacak fakat hakkınızda çıkan olumlu küçücük bir haber firmanızı çok yukarılara taşıyabilmektedir. Bu yüzden halkla ilişkileri iyi bilmek ve üzerine zaman harcamak zorundasınız.
 

Zindelik
Sektörün en acımasız yönü üst üste gelen organizasyonlardır. Bazen daha bir organizasyon çalışması bitmeden diğer bir ikinci organizasyon çalışması üstüne biner ve yoğunluk daha da artar. Öyle zaman olur ki yapacağınız organizasyonlara kıramadığınız bir müşteriniz daha eklenir ve bu sizi bitirme seviyesine getirir. İşiniz gereği her bir müşteri ile birebir ilgilenmek, onu anlamaya çalışmak ve bizzat işiyle ilgili başarılı bir iş çıkartmak zorundasınızdır. Bu yazdıklarım ile ifade edilemez ancak ve ancak yaşamak zorundasınız bazen bu işler sizi öyle bir köşeye sıkıştırır ki şu cümleyi kurarsınız “ yok olmak istiyorum” İşte o anda bir devekuşu gibi başınızı toprağın altına sokmak gelir içinizden. Ama müşterileriniz sizden zindelik bekler. Sağlıklı, güçlü olmalısınız uyumamış olabilirsiniz ama uykusuz görünemezsiniz, sorunları yüz ifadelerinize yansıtmamalısınız. Her zaman zinde görünmek zorundasınızdır.
 

El Yatkınlığı
Başarılı bir organizatör aynı zamanda her işi yapabilme yeteneğine sahip olmalıdır. Bazen işin erbabının gelmesi için zamana ihtiyaç duyula bilinir işte o zaman sizin devreye girmeniz bir şeyler yapabiliyor olmanız gerekmektedir. Uzmanlaştığınız organizasyon konusunda biraz daha çabalamalı ve en azından bir şeylerden anlıyor olmanız gerekmektedir.
 

Pratik Zekâ
Herhangi bir aksilik ve kriz durumunda ilk başvuracağımız zekamızdır. Pratik bir zekaya sahip olan organizatör bu zekasıı ile sorunları daha kolay aşabilmektedir. Her çıkan problemi krize çevirmemek için de bu pratik zekaya ihtiyaç duyulmaktadır.
 


Öngörebilme Yeteneği
Tecrübe ile doğru orantılı olan öngörebilme yeteneği biraz zaman alabilir. Organizasyonlarda yenilikleri takip etmek ve müşteriye sunmak yeterli olmayabilir. Yenilikleri yaratmak ve farklı seçenekler sunmak yapılanı farklı sunmakta gerekir. Yeni sezonun modasını tahmin etmek, trend olacak ürünler üretmek ve bunları müşteriye kabul ettirmek zorundasınız. İşte bunun içinde öngörme yeteneğinizin gelişmiş olması gerekmektedir. Problemleri, krizleri de öngörebilirsiniz. Nereden gol yiyeceğinizi tecrübe ile ve öngörme yeteneği ile hissedebilir ve o köşeyi daha sıkı koruyabilirsiniz. Öngörme yeteneği organizasyon sektörü için çift yönlü çalışmaktadır.
 

Gültekin Tepe
Ofider Yönetim Kurulu Başkanı

Kaynak gösterilmeksizin izinsiz alıntı yapılamaz. 



Diğer makaleler

Organizasyon Şirketi Nasıl kurulur


Organizasyon

Düğün Organizasyonlarında dikket edilecek Hususlar

Organizasyon Şirketi Kurmak 
Sizde başarılı bir organizasyon şirketi kurmak istiyorsanız makaleleri okumalısınız. 


İLGİLİ MAKALELER 

Organizasyon Firmaları Neden Kapanıyor :
Organizasyon işinde çalışacak personelin çalıştırılmasındaki zorlukların sebepleri : 
Organizasyon Şirketi Kurmayı Düşünen Girişimcilerin Başarılı Olabilmesi için sahip olması gereken özellikler
Organizasyon Şirketi Kurma Danışmanlığı 
Organizasyon İşinin Zorlukları